Každý zvykne koncom roka, či v úplnom začiatku toho nadchádzajúceho, hodnotiť a bilancovať, ako sa mu v predchádzajúcom roku darilo. My sme si na túto analýzu nechali trochu viac času, nepustili sme sa do toho plní emócií strmhlav, nechali sme si veci uležať a pozreli sme sa na to z nadhľadu začiatkom februára. Áno, dôvodom bolo aj veľa práce, pri ktorej sa všetko ostatné pekné, vrátane blogov, odkladá.

Ale späť k téme. V Elite si pamätám 5 rokov. Je to zvláštne, ale z roka na rok sa nám darí stále viac. Môže to znieť chválenkársky, mohlo to byť len moje vnímanie reality, no je to fakt. Fakt, ktorý sa nám postupne potvrdzuje na všetkých frontoch. A rok 2016 v Elite nebol iný, bol opäť elitný.

Narástli sme. S rozumom.

Rast je veľmi dvojsečná vec, čo po mnohých rokoch v reklame veľmi dobre vieme. Nielen my, samozrejme. Veľa klientov a veľa ľudí neznamená automatický úspech a skôr ako plusy a “obrovské zisky”, prichádzajú rôzne úskalia. Preto sme v roku 2016 rástli, no rástli sme veľmi premyslene. Ľudsky sme sa rozšírili o 5 nových eliťákov, ktorí doplnili počet makačov na 35. Namiesto kvantity sme sa zamerali na kvalitu a rozvoj každého jedného, kto v Elite už bol či prišiel počas roka. Veríme, že investície do ľudí sú tie najdôležitejšie.

Tendre sú smrť. Alebo aj nie.

Klientsky sme sa “zreorganizovali” a pracujeme len s tými, ktorí chcú pracovať s nami. Pár “vzťahov” sa skončilo, v dobrom. Každý vie, že niekedy je rozumnejšie ísť vlastnou cestou pre obe strany. Tendrovali sme. Opäť rozumne. Zapojili sme sa len do vybraných tendrov (10), čo sa prejavilo aj na ich úspešnosti. 70 % nie je zlé. A tak sa naše prezentácie rozrástli o logá nových klientov ako Bioderma, Eset, Globsec, Meditrend, Panta Rhei, Pivovary Topvar, Whirlpool či ZSE. A nielen o logá, ale aj o skvelých a šikovných ľudí na strane klientov, medzi ktorými sme našli ďalších super parťákov.

Práca šlachtí. A ľudia sú základ.

Makali sme. Až sa parilo. Ako pri voľbe nového pápeža. V roku 2016 sme vyprodukovali neuveriteľných 21 kampaní. Prepočítal som to 3x… 🙂 A aby sme sa neťahali za slovíčka. Nie. Kampaň nie je banner ani post na Facebooku. Ale projekt, ktorý fungoval minimálne naprieč troma typmi médií. Ani dnes nechápem ako sme toto spravili… 🙂 “Príčinu” však hľadám o pár riadkov vyššie v tom, že sme investovali. Do ľudí. Do ľudí, ktorí robiť chcú, ktorí reklamu ľúbia, ktorí to robia denno-denne s radosťou, aj keď občas padajú aj drsné slovíčka.

Progres na viacerých frontoch.

V Elite máme 6 “oddelení”. A v každom z nich sa nám podarilo spraviť minimálne krôčik, niekde dva-tri vpred. Accounti sa zlúčili do jedného tímu, ktorý ťahá za jeden povraz. Práca sa delí spravodlivo, a tak nikto neplačká, že ten má viac alebo menej. Poriadok musí byť, a preto sme zaviedli aj pár (nepopulárnych) systémov. 🙂 Fičíme si na kdejakých BaseCampoch, Jirách, Wunderlistoch a Trellách, aby nám nič neuniklo.

Takí developeri tiež nespali na vavrínoch. Je ich stále nejak viac a začali sme kódiť v Angulari či Node. Pri mobilných appkách sme zaviedli inováciu, ktorá nám šetrí čas aj o 50 %. Detaily nebudeme prezrádzať… 🙂 Okrem existujúceho sme mali aj jeden nový prírastok. Prakticky od 0 sme vybudovali social media oddelenie, ktoré má dnes vlastný tím a lídra, vlastných klientov, učí sa, rastie a funguje si veľmi pekným životom.

Hore išli aj grafici, nie hore akože do podkrovia. Tam aj boli. Ale kvalitkou… však pokukajte sami. Nesmiem zabudnúť. Vyrásti nám noví lídri. U accountov, u grafikov, vo vedení, pri ideamakeingu, developmente, všade. Fakt. Čochvíľa to bude samý senior. 🙂

Technológie. Systémy. Vychytávečky.

Z tohto sa stále veľmi tešíme a stále si na tom fičíme. Áno, sme technologickí, sme technologickí marketéri a máme to radi. Nie je vec, ktorú by sme nevymysleli, nenakódili, či nezostrojili. A to je skvelé! Napriek tomu, že sme si strihli tých neuveriteľných 21 marketingových kampaní, vyprodukovali sme aj slušnú kôpku digitálno-technologických projektov. A nie malých. Datomat pre české O2, Nadácia ZSE pre Západoslovenskú energetiku, contentový portál O2 Sport, taktiež pre modrého operátora u bratov Čechov. S Biodermou sme zrobili pomerne progresívnu mobilnú aplikáciu, ktorá je unikátom nielen na Slovensku a v Čechách, ale aj v Európe. S naším najväčším kamošom, O2 Slovensko, sme okrem ďalších pár 100 projektíkov vytvorili reálnu “skartovačku” z televíznej reklamy. A tak ďalej a tak ďalej…

Mysleli sme aj na seba.

Klienti nám samozrejme prispievajú na chlebík, no k progresu patrí aj poriadok doma. Preto sme  začiatkom roka 2016 zaviedli interný centrálny systém CELITE, ktorý má pod palcom celú agentúru. Je to také naše ďalšie dieťatko a už dnes vieme, že je skvelý a bude rásť a rásť. Okrem toho, že má potenciál prerásť široko ďaleko, má pre nás nesmierny význam. Na 2-3 kliky kedykoľvek ukáže, čo sa v Elite deje, či nám to vychádza, kde pridať a podobne.

Svadba a krst. Nafotené.

A keďže my sa neradi nudíme, nie je to všetko. Koncom roka, keď sme sa váľali v jacuzze na teambuildingu a “klincovali”, vymysleli sme jednu internú pecku. Takú našu, elitnú. Volá sa Botograf, krstom si prešiel na Peťovej svadbe a mal teda poriadny úspech. Však si prečítajte. Čo chvíľa uzrie svetlo sveta aj pre verejnosť a po Drinkboxe to bude náš ďalší technologicko-marketingovo-elitný kúsok. Tešte sa.

Ale veď aj sme oddychovali.

Pri pohľade späť sa zdá, že len makáme. Ale vyšiel čas aj na oddych. A nebolo ho málo. Okrem grilovačiek, pivných večerov, posedení pri víne, sme v lete dali prvý elitný splav v Čechách. A tí, čo sa vrátili (preživších bolo 100 %, neranených asi 50 %), si užili ešte aj tradičnú decembrovú chatu v Mýte pod Ďumbierom. Jacuzzu som už spomínal. Viac nebudem písať. Pre dobro všetkých. Ešte predtým nás pár absolvovalo konferencie v Kolíne nad Rýnom či Lisabone a chalani kóderi si odbehli na hackathon. Oddych so vzdelávaním. Prišli sme asi 3x viac unavení ako sme odchádzali. No. A budeme mať 10 rokov. Takže opäť niečo chystáme. Ale to bude až v ďalšom článku takto o rok… 🙂

Príbeh musí mať záver.

Ja mám rád, keď sa všetko pekne poporiadku uzavrie a povie sa, ako je. Tak ešte raz, bol to skvelý rok. Určite som ešte na polku vecí zabudol 🙂 Ale. Som strašne hrdý, že pracujem vo firme, akou je Elite a pri pohľade späť, o rok, dva, tri, päť, vidím tie veci. Skvelé projekty, skvelých ľudí a vidím to, že to celé má zmysel, smer a hodnoty. Nie každý môže povedať, že ho práca baví. Ja a kopec mojich kolegov v Elite ju milujeme. A tak to má byť. Len taká práca prináša tie naj výsledky a vráti sa to aj aj všetkým, ktorí priložili ruku k dielu. Ono to už vlastne ani nie je práca, je to životný štýl. Nie je pre každého, ale tí čo sa v ňom nájdu, tým bude fakt dobre. Iste mnohí viete o čom hovorím…

Už teraz sa teším na ten článok, čo budem písať o rok, lebo viem, že to bude zas pecka.

A ešte jedna vec.

Dobrý marketingový článok sa musí skončiť hirovaním. Áno, áno, hľadáme. Nie preto, že by sme prepúšťali. Ale preto, lebo sa nám darí. To len, aby som odpovedal na tie neustále otázky, prečo chceme toľko nových ľudí. Koho, kde, ako, nájdete na našom FB, ale tak vypíšem aj sem.

  • Senior Ideamaker
  • Art Director
  • Senior Graphic Designer
  • PHP Developer
  • Frontend Developer
  • IT Project Manager

Officák, copywriter a socialista už sedia na svojom peliešku. Ak ste niekto z týchto ľudí vyššie, šup mail sem: job@eliteml.sk. Ozve sa vám nejaký dobrý ujo alebo teta naspäť. Ak ste to celé dočítali až sem, tak vám naozaj ďakujem, je to extra dlhé, ale nedalo sa to inak. A stihol som to za 26 minút… 🙂 Ale v hlave som to triedil 3 týždne, nech nemachrujem.

Ahojte!

M.