Spomínate si na to, čím ste chceli byť v detstve? Určite nejeden z vás túžil byť kozmonaut, smetiar alebo pani učiteľka. A keď sme precitli z našich vízií, niektorí z nás sa chopili zaujímavej príležitosti.
Príležitosti, ktorá ponúkla viac, ako sme čakali. Instagram. 

Povolanie: Instagramer

Bolo len otázkou času, kedy marketingový svet uchopí novú ťažnú silu a pretvorí ju na influence marketing. Značky majú na výber z množstva influencerov. Pred očami sa nám tak v reklamách mihajú mená ako GoGo, Selassie, Zrebný & Frlajs, LucyPug a mnoho ďalších. Verejne známe osobnosti s tisícmi followerov. Desaťtisícmi. 

Nebudeme si však klamať. Za úspešným menom influencera je aj kopa driny (alebo žena:). Tým odvážnejším sa to podarilo, podstúpili riziko a momentálne stoja na piedestále s vavrínovým vencom s názvom Instaheroes. Aspoň tak sme nazvali našu knihu o úspešných influenceroch na Instagrame. Ako to robia?

Aby sme sa učili od tých najlepších

Slováci sú v instantných vodách veľmi zdatní  a vedia v nich plávať. A tak nám skrsol v hlave nápad. Poďme urobiť brožúru, ktorá bude zgrupovať najlepších instagramerov na Slovensku a opýtajme sa ich, ako to robia. Učme sa od tých najlepších.

Aj to bolo mottom nášho projektu. Dať možnosť verejnosti a vášnivým instagramerom nahliadnuť do zákulisia účtov s tisícmi až státisícmi followerov. Získať cenné rady a tipy o čase pridávania alebo množstve hashtagov. Zhrnúť to do štýlovej brožúry, kde sa o influenceroch vyjadria aj agentúrni špecialisti. 

Idea bola jasná, cieľ sme si definovali. A to, ponúknuť ľuďom manuál k najlepšiemu instagramovému účtu, ponúknuť značkám zoznam najlepších (a nie len celebrít a vlogerov), ktorí by mohli byť vhodnou tvárou pre ich značku.

V prvom nástrele sme hľadali troch, neskôr desať najlepších instagramerov, ktorých vyspovedáme o ich praktikách na sieti. Navrhli sme jednoduchú grafiku, dve otázky. V tomto momente bol job výhradne vec social oddelenia a podieľalo sa na ňom neuveriteľného dva a pol človeka.

Pretože zaujímaví sú aj umelci, nielen „celebrity“

Jednou z krás tohto projektu bolo aj to, že sa vyvíjal v procese. Náš tím sa rozrastal jedna radosť, projekt dostáva iný rozmer, naberáme vietor do plachiet, brainstormingujeme o dušu, hľadáme cieľ, cestu, smer. 

A tak sme začali skrolovať Instagram a oslovovať vyvolených. Ako prvého sme oslovili Sajfu. Jeho entuziazmus a ochota nás dostala. Jeden telefonát, pár mailov a je to. Prvého máme na konte. Kto bude ďalší ?

Lovili sme vo vodách celebritných a ulovili sme šťuku Soňu Skoncovú, drsnú piraňu Rytmusa či gurmána Pyca. A vstúpili sme aj do riek vlogerských, momentálne zvučné mená Lucy Pug, Selassie, Matej Zrebný a Doke sa tiež zverili, ako to je u nich doma na Instagrame.

A ako tak mená pribúdali a ubúdali, rozhodli sme sa osloviť aj menej známych ľudí, ktorí sú ale na sociálnych sieťach aktívni práve svojou tvorbou. Sú to predovšetkým umelci, ako napríklad fotografi Braňo Šimončík, Evelyn Benčičová, Mária Švarbová. Z cestovateľského súdka na brožúre participovali Patrik Paulínyi, Alex Simon, či Anakin Fox. A v neposlednom rade beauty a fashion blogeri, ako Lucid Style, Lukáš Kimlička a Ivana Petrušková. Skúsili sme aj výtvarníkov, a to Dominiku Žákovú, Katku Janečkovú Walshe a Jožka Stančíka.

Získali sme množstvo skvelých rád a tipov. Touto cestou vám ešte raz ďakujeme! 🙂

Lebo aj keď to nebolo jednoduché…

…bavilo nás to. Stálo nás to veľa času a energie a keďže išlo o interný job vo vlastnej Elite produkcii, zožralo to aj pár stoviek eur. Nie všetci sa chceli zapojiť. Oslovili sme najmenej 30 slovenských instagramerov, z ktorých pár sa zaujímalo výhradne o honorár, iní sa zúčastniť rozhodne chceli, ale neskôr nekomunikovali. Niektorí nám doposiaľ neodpísali. Smutný príbeh… Ale ideme ďalej, na konte máme parádne mená.

Postupne nám prichádzajú odpovede a my sa dostávame do fázy grafickej. Knižka bude mať obrázky, vkusné “kreslenky” na rozveselenie oka. A nie tak hocijaké ilustrácie. Náš šikovný ilustrátor dbal na personalizáciu a nakreslil symbolické ikonky ku každému z Instaheroes.

Nastáva čas finalizácie a začíname si klásť otázku…

Ako odkomunikovať takúto parádu?

Vymysleli sme si netradičné promo video, kde sme si ako hercov zavolali Mateja Zrebného a Lukáša Frlajsa. Tí sa na Trnavskom mýte postavili do role trošku uletených „svedkov instagramových“ a v skrytej kamere hlásali o sile Instagramu a našej knižky.

Promo video:

Komunikáciu sme, samozrejme, podporili aj príspevkami na FB a Instagrame. Napríklad aj takým, kde sme spravili „lowcost“ remake ikonického momentu jedného z našich Instaheroes.

„Áno, jeden z našich Instaheroes je aj Rytmus  Prečítajte si rady na zabitý Instagram nielen od neho, ale aj od ďalších mega úspešných Slovákov. Knižku môžete získať zadarmo na bit.ly/KNŽK-INSTHRS #siRozbil.“ 

Troch „instahrdinov“ – Mateja Zrebného, Sweet Lady Lollipop a Patrika Paulínyiho – sme pozvali do panelovej diskusie na našej prednáške Markethings by Elite. Zaujímavé info z pozadia spolupráce influencerov so značkami vám zhrnieme v ďalšom článku na blogu.

Časť obsahu komunikácie tvorili aj samotní Instaheroes. A to svojimi postami na sociálnych sieťach, kde sa verejne tešili z knižky, ktorú sme im osobne odovzdali aj s pekným poďakovaním.

A aby sme záujemcov o Instaheroes mali kde odkazovať, nakreslili a nakódili sme peknú micrositu, na ktorej si mohlo o tlačenú verziu knižky požiadať sto z vás. Tak šup, šup na www.instaheroes.sk, kde si teraz môžete stiahnuť ebook. 🙂

Koľko nás to celé stálo? 

Presne 5 mesiacov internej energie. A keď si každý nacení svoj psychický stav, čísla neúprosne stúpajú. Ale láska k práci to celé anulovala. 

Viac ako 120-stranová kniha, 8 editorských očí, grafické korektúry a “never ending” DTPčko, ktoré ma ako accountku projektu vytrháva zo sna ešte dnes.

Skrátime úvod? Dajme aj záver. Potrebujeme aj poďakovanie? Koľko kusov brožúry dáme tlačiť? Stačí 300 kusov alebo 1 000 kusov? Kto nám to vytlačí? Máme dosť toneru v tlačiarni? Nieee, poďme tu za roh, majú dobrú cenovú ponuku. Chceme pevnú väzbu alebo paper back? Chceš kávu, Barča? Áno, s mliekom poprosím. A čo ISBN? Kto to je? Aký rozpočet máme na PR články? Potrebujeme micrositu? Urobíme prednášku? A desiatky ďalších otázok, ktoré nečakáte, ale ony prídu a musia byť zodpovedané. Ale už sú zodpovedané. 

Teraz sa už len tešíme, že konečne držíme v rukách knižku, na ktorej sme minuli stovky interných hodín. Ale stálo to za to 🙂