Zhruba takto pred rokom sme sa spoločne s jedným z našich obľúbených klientov vrhli na pomerne ambiciózny projekt. Keďže veľká časť biznisu Biodermy je postavená na komunikácii spoločnosti s lekárňami a ich pracovníkmi, úloha bola jasná. Primárne vytvoriť systém, ktorý bude lekárnikov efektívne edukovať, aby dokázali čo najlepšie pomôcť pacientovi v dermatologickej terapii. Sekundárne zefektívniť komunikáciu a v čo najväčšej možnej miere sa zbaviť byrokracie a papierových materiálov. A taktiež projekt zakomponovať do CRM, dlhodobo a systematicky poskytovať servis klientom, v tomto prípade lekárnikom, a skúsiť to celé zabaliť do niečoho designovo a usersky atraktívneho.
A tak vznikla mobilná aplikácia Bioderma Pharmacy
Keďže sme v Elite dosť veľkí „geeks”, nad technickou platformou sme nemuseli vôbec dlho uvažovať. Mobilná aplikácia bola jasnou voľbou. Po mnohých stretnutiach a brainstormoch s klientom sme začali budovať projekt Bioderma Pharmacy. Mobilná aplikácia, ktorá komunikuje, vzdeláva, informuje o novinkách a eventoch, zabáva a zároveň aj odmeňuje cez interný lojalitný program.
Premyslené technické riešenie
Aplikáciu sme postavili na technológii Ioniq. Dostupná je tak pre užívateľov Androidu, ako aj pre tých s Apple zariadeniami. Pohodlne sa s ňou dá pracovať aj na tablete. Celé riešenie má za sebou administračný systém, z ktorého je aplikácia napĺňaná a manažovaná. Pribudne nový produkt, zmení sa jeho etiketa, bude sa konať seminár, na ktorý chceme lekárnikov pozvať, chceme spustiť zábavný kvíz, upozorniť rýchlou notifikáciou na zmenu ceny, uverejniť nový článok o opaľovaní sa – všetko vyriešime rýchlo a jednoducho cez prehľadné CMS.
Kvalitný a pravidelný obsah ako základ
Úspech appky neprinesie len vhodné technické riešenie a premyslená architektúra. V tomto prípade je to len pozlátko a dôležitý je obsah. Aj s tým sme sa spolu s klientom popasovali statočne. Dnes má každý lekárnik k dispozícii vlastný profil, s ktorým si vie prezerať personalizované informácie. Po ruke má real time prehľad všetkých benefitov a produktov, aj s informáciami, ktoré by mohol potrebovať pri predaji konečnému spotrebiteľovi. Denne si môže čítať novinky z Bioderma sveta – lekárske, lekárnicke, prípadne lifestyle články. A za svoju aktivitu je navyše odmeňovaný.
Interakcia na dvoch trhoch cez Bioderma Game
Jednou z najsofistikovanejších častí aplikácie je medzinárodná vedomostná hra, už doslova tradičná Bioderma game. Každý lekárnik si môže vybudovať svoj team. S ním súťaží po spustení BG v 4. kolách o čo najlepší vedomostný výsledok, odborné znalosti, rýchlosť a teamovosť. Tí najlepší po troch kolách súperia v poslednom štvrtom kole, no už aj s časovým tlakom. A to všetko online, vo svojom mobile. Najúspešnejšie lekárnické tímy zo Slovenska aj z Čiech sa stretnú osobne na reálnom evente Bioderma game finále. Tu sa zabavia, vybudujú si vzťahy a vymenia si svoje znalosti. Víťaz česko-slovenského finále postúpi do svetového finále Bioderma game. To, že vzdelávací systém cez túto aplikáciu funguje, potvrdzuje aj fakt, že v posledných dvoch rokoch sa v celosvetovom finále umiestnil striedavo český a slovenský víťazný tím.
Projekt z pohľadu agentúry
Nebolo to vôbec jednoduché! 🙂 Ale presne takéto výzvy nás veľmi bavia. Logika, technické riešenie, kreatívne spracovanie, zábavný obsah a po spustení pravidelný kvalitný servis. Prešiel som si projektom od momentu, keď bol v plienkach, až po jeho odovzdanie ďalšiemu account managerovi a následný supervising. Najnáročnejšie bolo myslieť dopredu, vystavať celé riešenie „doširoka” a vedieť, čo chceme mať pred sebou o rok, o dva. Tomuto sme museli spoločne s klientom prispôsobiť vývoj mobilnej appky, time management a samozrejme budget. Poznáte to, nároky počas projektu rastú, budget zostáva. 🙂 Ale aj tu sme si s klientom porozumeli a dokázali zladiť všetky veci. Development nebol prechádzka ružovou záhradou a nie jeden večer sme potiahli a makali. Chvalabohu, máme v Elite ľudí, ktorým môžete veriť, keď povedia „bude to fungovať”. A tak aj bolo. Musím povedať ešte jedno. Dobrý klient. Na strane klienta sme sa stretli s ľuďmi, ktorí chceli to isté, čo my, a aj keď prišiel čas, kedy na nás mohli ukázať prstom, nespravili to. Spoločne sme vždy ťahali za jeden povraz.
V čom je to naj?
Čísla prezrádzať nemôžeme, každopádne v dvoch krajinách sa nám podarilo výrazne zefektívniť komunikáciu a digitálne zlepšovať vzťah a väzby s tisíckami lekárnikov. Všetko je dostupné na pár kliknutí, žiadne zbytočné maily alebo tlačené materiály. Po roku môžeme povedať, že to funguje, a že budovať digitálne projekty tohto typu má zmysel. Ale čo je teda úplne naj? Bioderma Pharmacy nepomáha komunikovať len Bioderme, ale vo veľkej miere aj opačne. Lekárnikom so značkou vtedy, kedy oni sami chcú a nie keď zástupca spoločnosti môže. Ozajstný CRM prínos v priamom prenose.