V bratislavskej MHD sa počas jedného veľmi chladného víkendu objavili takéto MHDečky. Stačilo pár fotiek a o tomto počine začali písať portály ako Startitup, Refresher či Dobré noviny. O pár dní sa o problémoch v mestskej hromadnej doprave hovorilo po celom Slovensku.
Pracovať v digitálnej agentúre Elite Solutions má svoje nesporné výhody. Naučíte sa aj to, ako vymyslieť, dotiahnuť a spropagovať kampaň tak, aby mala čo najväčší dosah. Nič vám však nepomôže, ak nemáte dobrý nápad. O tom svojom som povedal pár ľuďom a keďže prišiel pozitívny feedback, rozhodol som sa ísť na vec.
Prečo som to celé spískal, som opísal v mojom blogu. V skratke, vadila mi každodenná zima v raňajších spojoch. Nakoľko milujem slovné hračky, netrvalo dlho a prišiel nápad na MHDečku. Stačilo zalomiť logo, osloviť firmu s výšivkami a dečky boli za pár dní hotové.
Najprv ale začnem tým, čo sa stalo, keď sa prvé fotky MHDečky dostali na internet.
Konkrétne boli zverejnené vo facebookových skupinách Revízori Bratislava a Dexempo bezkomplex. Keďže majú obe skupiny dokopy cez 40 000 členov, dá logiku, že sa fotky objavili práve tam. Pýtate sa, kto je Miška Hudáková? Neviem, žeby sestra Miša Hudáka? 🙂
Každopádne, reakcie na fotky boli super. A čo ma najviac potešilo, rozpútala sa debata v komentároch, kde ľudia okrem tohto nápadu začali rozoberať aj ďalšie problémy, s ktorými sa na svojich denno denných cestách v MHD stretávajú – neporiadok, zima, nepríjemní vodiči, meškanie a pod.
Netrvalo dlho a témy sa chytilo niekoľko veľkých mediálnych rýb.
Najviac ma pobavil Startitup s týmto FB postom 🙂
Ako nový bratislavský fantóm som nemal veľké oči. Veril som, že môj nápad pobaví pár desiatok ľudí a týmto to aj skončí. Nikdy a nikto vám totiž nezaručí, že sa vaša kampaň stane virálnou a prinesie obrovskú poznateľnosť. Pre mňa lepšie, že mhdečka išla bomby. Keďže bol veľký dopyt po odhalení, napísal som blog na stránke Dyslektik.
Celé ma to stálo 40 eur. Fakt. Príspevky som neboostoval, neplatil som ani portálom za medializáciu. Všetko som to dal „vlastnou hlavou” 🙂 Skúsim teda zopár výsledkov:
Iba na facebooku získala MHDečka:
3 500+ reakcií
100+ zdieľaní
140+ komentárov
S mediálnym budgetom 0 € sa dostala do týchto portálov:
Priznám sa, na môj web nechodí extra veľa ľudí, nakoľko budujem komunitu predovšetkým na facebooku, ale aj tak. Kampaň mi za tých pár dní spravila poriadne vysokú návštevnosť.
A k tomu som získal ďalších 420 nových fanúšikov na stránke:
Samozrejme, tých 40 investovaných eur sa mi dávno vrátilo z predaja tričiek na e-shope.
Množstvo ľudí napísalo, že takéto deky v autobusoch sú riadna blbosť. Mne je jasné, že by tam nevydržali ani po ďalšiu zastávku. 🙂 Mal som za cieľ vyvolať diskusiu a trochu spropagovať aj samého seba. A to sa podarilo. Tento projekt ma presvedčil, že má zmysel experimentovať, vytvoriť si dobrú stratégiu a potiahnuť svoj nápad čo najďalej. Až potom môžete očakávať skvelé výsledky.