Že Facebook zabíja čas a ničí medziľudské vzťahy? Možno, ale nech, o inom som chcel.
Sem tam ti tento mocný nástroj ponúkne príležitosť, ktorá sa neopakuje. Ak lajkuješ správne veci, niečo vieš a máš aj kúsok šťastia, tak si možno nájdeš peckovú stáž v Elite.
Tak sa to začalo. Pár dní po tom, ako som skončil v jednej práci, si skrolujem Fejsbučík, keď v tom narazím na príspevok, ktorý nedáva žiadny zmysel.
Angličtina sa mieša so slovenčinou, divné znaky a zátvorky, úplný nonsens. To musí byť Javascript, hovorím si. Ponuka práce, zamiešaná do kódu, ktorý by prípadný úspešný záujemca mohol tvoriť, osloví viac ako nudné, podľa šablóny vytvorené inzeráty HR agentúr. A aj oslovila. Kým začne škola, tak mám ešte mesiac aj nejaké drobné. Vyskúšam. Uvidím. Posielam mail.
Po pár dňoch dostávam odpoveď, že som bol vybraný, že či mám ešte záujem a či prídem pokecať. Neváhal som ani chvíľu a na druhý deň som teda prišiel pokecať. Keď som dorazil na čas a v predstihu, aj sa trochu čudovali. Nedivím sa. Elite sa skrýva na kopci hneď pod hradom a nájsť ho podľa adresy chce odvahu, vytrvalosť alebo šťastie. Ja som mal šťastie, pretože pred niekoľkými dňami som šiel náhodou okolo. Tento deň bola streda. Vo štvrtok som už makal na prvej appke pre klienta.
Stáž začala vskutku rýchlym tempom. Pracoval som ako Frontend developer alebo ako sa Kika spýtala: „Ty si na programovaní?“ To znamená, že som pracoval hlavne na tej časti aplikácie, ktorú používateľ vidí a s ktorou pracuje. Kódil som v AngularJS, strúhal dizajn podľa péesdéčiek v HTML & CSS a opravoval, čo nešlo. Keď bol problém, mohol som sa opýtať na čokoľvek a dostal som odpoveď. Bolo super vyskúšať si, ako to prebieha v praxi. Ako sa blíži deadline a je potrebné ešte kopec vecí dokončiť. Alebo, aké je náročné dostať požiadavku na „nejaké niečo“ a to niečo vymyslieť, a potom aj vytvoriť.
Zažil som, ako klient považuje aplikáciu s jednou nesprávnou ikonou za nefunkčnú. Videl som, že bežní ľudia naozaj často nerozumejú nášmu programátorskému slovníku a musíme s nimi hovoriť inak. Videl som aj to, že práca v marketingovej agentúre je zaujímavá a pokrýva široké spektrum oblastí, takže o zábavu nie je núdza. Videl som, ako sa dá impossible task dať na pána. Ako vytvoriť produkt, ktorý má dosah na desiatky tisíc ľudí. Toto všetko, ale aj oveľa viac, sa deje v ukrytej budove pod hradom, s najlepším výhľadom na mesto, so skvelou kávou a šikovnými ľuďmi, ktorí tvoria spolu dobrú partiu.