S koncom kalendárneho roka prichádzajú dve konštanty, ktoré existovali v našej spoločnosti už od nepamäti. Prvou z nich sú predsavzatia – odhodlané rezolúcie so životnosťou dva týždne, o tom, ako na sebe budeme zas celý rok pracovať, začneme chodiť do posilňovne, naučíme sa štrikovať, snowboardovať a hovoriť po taliansky.
Druhou sú predpovede o tom, čo nás čaká v ďalšom roku. A keďže marketingových predpovedí na rok 2016 je už viac než dosť, rozhodli sme sa ísť na to netradične. Hipstersky. Nech si o 3 roky, keď budú všetci predpovedať trendy roku 2019, môžeme povedať, že my sme svoje predpovede mali “before it was cool.” Spravili sme v agentúre menší prieskum a oslovili kolegov s otázkou, ako vidia marketing v roku 2019.
Nela (Social media manager)
-Čo bude znamenať rok 2019 pre marketing? Myslíš, že sa konečne dočkáme nahradenia social media managerov robotmi?
„Je zaujímavé, že sa pýtaš práve túto otázku, Adam. Náhoda? Nemyslím si. So svojou dlhoročnou lektorkou Silviou Š sme potvrdili, že takáto teória je čisto konšpiračná. Pravdou je, že budúcnosť záleží na fialovom plameni. Ten nám pomáha dostať sa do vyššieho stupňa evolúcie. Niektorí, ktorí majú tretie oko, môžu tento plameň dokonca vidieť. Viac nájdeš tu: http://bit.ly/1ZGJ8jh“ň
Peťo (SEO špecialista)
-Bude rok 2019 konečne rokom Esperanta a čo to znamená pre SEO?
„En multaj lokoj de Ĉinio estis temploj de drako-reĝo. Dum trosekeco oni preĝis en la temploj, ke la drako-reĝo donu pluvon al la homa mondo. Tiam drako estis simbolo de la supernatura estaĵo.
Kaj pli poste, ĝi fariĝis prapatro de la plej altaj regantoj kaj simbolis la absolutan aŭtoritaton de feŭda imperiestro. La imperiestro pretendis, ke li estas filo de la drako. Ĉiuj liaj vivbezonaĵoj portis la nomon drako kaj estis ornamitaj per diversaj drakofiguroj.“
Ehm.. ďakujeme Peťo.
Majo (Senior account manager)
-Majo, je o tebe známe, že si vášnivý numerológ a astrológ. Čo ti povedali planéty o roku 2019?
Dostávame stále jasnejšie signály, že Saturn sa z našej perspektívy križuje s Plutom a Mars je na vzostupe. Saturn symbolizuje guerilla kampane, Pluto naopak tradičné ATL spoty. Môžeme teda očakávať vznik nového marketingového nástroja – guerillaTL spotov. Naopak Mars symbolizuje cenové ohodnotenie senior accountov a keďže je na vzostupe, no, zvyšok si už viete vyvodiť. Dúfam, že sa trendy potvrdia. Hlavne ten druhý.
Palo (Senior graphic designer)
-Palo, ako to vyzerá s trendmi vo webdesigne pre rok 2019? Vraj sa všetky stránky budú písať v dnes nenávidenom Comic Sans, je to pravda?
„Comic Sans určite comeback nezažije. Ani nemôže – vyplýva to z platnej legislatívy. Medzinárodná rada pre používanie Comic Sansu v marketingu v známej Rezolúcii z Utrechtu jasne stanovila jediné povolené použitie Comic Sansu – v náhľadoch komixov poprípade v komixoch samotných. Porušenie rezolúcie
sa trestá vyčlenením z predstavenstva rady a odňatím licencie pre vykonávanie grafického dizajnu na 3 roky. “
Filip (Back-end developer)
-Vo vedeckých kruhoch sa hovorí o novej verzii internetu – externet, počul si o tom niečo?
„Na renomovaných vedeckých fórach (reddit a 9gag) sa už dlho rozpráva o takzvanom internete v.2.0 alebo, ako si už spomínal, externete. Ľudia totiž z podrobnej štúdie YouTube komentárov prišli na to, že by bolo potrebné cenzurovať obsah na internete. A zároveň zaviesť hmotnú zodpovednosť za názory v najtemnejších zákutiach internetu – v sekcii pre komentáre.“
Vojto (Senior copywriter)
-Texty a headliny sú každým rokom kratšie a minimalistickejšie. Dočkáme sa úplného vymiznutia slov z webstránok?
„– “
Ďakujeme Vojto za objasňujúci komentár.
Takže fialový plameň, vyššie platy pre account managerov a Esperanto. Máme sa o tri roky na čo tešiť.
A ak teraz pozeráte do monitora a nenachádzate slov, berte to zľahka. Plánovanie a prognózovanie je samozrejme neoddeliteľnou súčasťou marketingu. Brať veci s nadhľadom je však neoddeliteľnou súčasťou našej agentúry.
Marketingové trendy a novinky máme samozrejme v malíčku. A nielen s nimi vám veľmi radi pomôžeme osobne, stačí sa nám ozvať na info@eliteml.sk. A môžte si byť istí, že pri práci zažijeme aj kopec zábavy.