Vyskillovaní kreatívci z reklamných agentúr poznajú hneď niekoľko techník, ako vymyslieť skvelý nápad pre kampaň. Juniori sa môžu naopak inšpirovať u Toma Collinsa, ktorý zhrnul 100 najpoužívanejších techník vo svojej knihe. Jedno však majú kreatívci spoločné. Keď príde obdobie tendrov a človek sa “vybúcha” z nápadov, pomôže zájsť ráno na kávičku do kuchynky, a prečítať si aktuálny bulvár.
Mať prehľad sa vypláca. Najmä, ak dlhodobo sledujete, čo sa deje doma i vo svete. A pritom z vás nemusí byť žiadny mediálny analytik. Stačí 10 minút denne, aby ste prebehli svoj newsfeed. Medzi bežnými správami sa totiž z času na čas objaví infoška/kauza/fuckup, ktorý “ide bomby”. A tu prichádza príležitosť.
Typickým príkladom je veľmi známa kauza spoločnosti LUNTER z roku 2015, v ktorej hlavnú úlohu zohrala cícerová nátierka. Na jej stranu sa okrem tisícok ľudí pridalo aj O2, ktoré pripravilo originálny print. Dôvod? Férovosť, ktorá spája obe firmy.
Americké voľby sú kategória sama o sebe. Premieľajú sa médiami niekoľko mesiacov a na konci tohto kolotoča sú vždy dva rozhádané tábory. Neznášate Trumpa? Alebo Hillary? Realitnej spoločnosti je to v podstate jedno. S predajom domu pomôže každému.
Originálne sa k amnestii nájomného vraha Kajínka postavili napríklad České dráhy. Zdanlivo absolútne nesúvisiace témy spojili v originálnej výzve na registráciu miesteniek.
Pozorných kreatívcov má aj Ikea. Akonáhle sa na internete objavila taška značky Balenciaga za 2 145 dolárov, ktorá sa mimochodom veľmi podobá na ikeácku tašku FRAKTA, reakcia na seba nenechala dlho čakať. A bola skvelá.
Jedna fotografia v zdanlivo nenápadnom letáku obchodnej siete Lidl spustila v Česku obrovskú diskusiu. Fashion model sa dostal pod paľbu nenávistných komentárov. Krízovú komunikáciu zvládol nielen Lidl, ale podporu proti rasizmu mu vyjadrili aj ďalšie značky.
Aj rozchod asi najznámejšieho páru na svete je pre dobrého kreatívca výzvou. Letecká spoločnosť zareagovala na rozvod Brada Pitta a Angeliny Jolie geniálne. Ešte raz zopakujeme, geniálne.
Zahanbiť sme sa nenechali ani my. V čase, keď kapitán Andrej Danko bozkával svoje výložky, sme nezaháľali a pripravili inzerát na manažéra mobilných aplikácií. Post dosiahol na facebooku výborný engagement.
Na záver iba krátke zhrnutie. Ak máte klienta, ktorý má k aktuálnym udalostiam čo povedať, využite to. Nájdite si v aktuálnej situácii silný benefit, a urobte pre svojho klienta niečo výnimočné. Nám v Elite sa to darí už 10 rokov.
Radi by ste videli naše najúspešnejšie projekty? My vás tiež radi uvidíme na kávičke 🙂