Rok sa s rokom zišiel a ja som strašne dlho nenapísal žiadny blog. Už mi to tu vyhadzujú na oči, takže musím. A prečo nezosumarizovať to dobré, čo sa nám v 2017 podarilo? Pri pohľade naspäť toho v Elite máme za sebou neúrekom. Lepšieho i horšieho, smutnejšieho i mega radostného.
Všetko sa do tohto blogu nezmestí, a tak som sa rozhodol, že si na paškál vezmem O2, nášho dlhoročného klienta (už pekných 8 rokov) a zhrniem to „najdobrejšie“, čo sme spoločne v roku 2017 spravili. Prečo „najdobrejšie“, sa dozviete v ďalších riadkoch.
Dobré dáta
Je známe, že O2 Slovensko nie je len operátorom, ale aj ambasádorom férovosti a inšpiratívnych myšlienok. Fakt. Len tu nemám toľko miesta, aby som vypísal všetko dobré, čo títo borci robia. A tento rok malo O2 Slovensko jubilejných 10 rokov. Bolo preto treba vymyslieť niečo pekné, čo zodpovedá ich princípom.
Žiadna nablýskaná oslava, ale niečo iné, ľudskejšie. Niečo, čo má význam a reálnu hodnotu pre spoločnosť. A tak prišla interná agentúra O2 s pekným nápadom – s pomocou osobností vyzývať ľudí k dobrým skutkom a odmeňovať ich dátami. A čo ďalej? Aký názov, osobnosti, výzvy a mechanika? To už bola naša úloha.
Celé sme to nazvali Dobré dáta. Naming sa úplne ponúkal a ani sme netušili, že od vtedy bude každá kampaň „dobrá” :-). Vybralo sa 10 inšpiratívnych osobností a k nim 10 relevantných výziev. Komunikácia smerovala na robustnú microsite s FB loginom, personalizovaným obsahom a fázovaním výziev. Tam ľudia nahrávali fotky s dobrými skutkami, zdieľali posolstvá proti hoaxom a predsudkom, či ďakovali učiteľom a mamám. A za to dostávali dáta zadarmo.
Ako to dopadlo? Neskutočne dobre. Vďaka jednej kampani uskutočnili Slováci viac ako 29 000 pozitívnych činov, ktoré mali reálny dosah na zlepšenie ich života alebo okolia. Mimochodom, bola to TREND kampaň roka 2017 a získala aj Prokopa. Na toto si v Elite až tak nepotrpíme, ale aj tak potešilo na duši.
Dobrý beh
Aby sme toho nemali málo, strihli sme si v rovnakom čase ďalší náročný projekt – Dobrý beh. Chalani a baby z O2 nás oslovili s myšlienkou spolupráce s Matejom Tóthom, ktorý pre decká vymyslel športovú akadémiu na školách. Otázka bola jednoduchá. Ako to celé spraviť tak, aby decká viac športovali, a aby mohli reálne ovplyvniť, kde Matej zriadi športovú akadémiu?
Ale jednoducho, toto tuto a toto takto. Spravíme web, ktorý spojíme s APInami bežeckých aplikácií, web bude načítavať dáta z aplikácií, ktoré si decká napárujú, preklápať ich na web do výsledkov a hotovo… a toto sme aj spravili. Ale bola to teda fuška. Zaujímavý bol fakt, že tie decká nemali absolútne žiadny problém rozbehať appku, spojiť si konto s webom a behať.
Týmto riešením sme dostali von od počítačov takmer 5 000 detí, ktoré spolu zabehli viac ako 75 000 behov. Od mobilov síce nie, ale tentokrát ich používali na šport. Celá aktivita našla 24 víťazov, ktorí sa napokon tešili z toho, že si zatrénujú so skutočným šampiónom, Matejom Tóthom. Na začiatku projektu som si hovoril, „ako my toto nakódime?”, ale dali sme to a bol to jeden z projektov, na ktorý sme, a aj budeme hrdí.
Dobrá sieť
Dobré dáta skončili, Dobrý beh dobehol k cieľu a tak sme mohli oddychovať. Chvíľu. Už na jeseň sme dostali zadanie, ktorým bolo vymyslieť projekt, ktorý by odpromoval lepšie pokrytie a internet O2 SK. Tentoraz sa nám už nechcelo spájať APIny a podobne, tak sme si vymysleli „jednoduchú vec”. Spravíme microsite s interaktívnou mapou, na ktorej sa ľudia budú checkovať, ak majú v mobile 3G alebo 4G LTE signál. Dá sa to? Ale áno :).
Až 11 657 zákazníkov sa zmenilo na ambasádorov a vďaka označeniam potvrdili celému Slovensku, že O2 má aktuálne najširšiu sieť. A to už vo viac ako 1 700 obciach. Dobrý bonus? Za každé označenie O2 darovalo 0,50 € Nadácii Pontis a jej peknému vzdelávaciemu projektu Generácia 3.0. Vyzbieralo sa až 7 037, 50 €.
Dobrý vlak
Ale nie, to už by bolo asi veľa 🙂 Tento 4. dobrý projekt sa volal Vianočná výprava s O2 Extra výhodami. Ale poďme na začiatok. Kedysi sme vyniesli maňušku do vesmíru – bolo to v čase, keď sme na Extra výhodách, lojalitnom programe O2, promovali let do vesmíru. Nikto si ho za 110 000 € síce nekúpil (čo ani nebol cieľ), ale video, ako ide bábka do vesmíru, si pozrelo cez 230 000 ľudí. Tentokrát bola výzva rovnaká – imidžovo odpromovať Extra výhody.
Ako hlavný cieľ sme si stanovili potešiť ľudí. Veď robiť projekty len tak, že to okrem predaja, posilnenia brandu atď. neprinesie aj niečo navyše, je také… nenaplňujúce. Najprv sme chceli spraviť extra pohodlné električky v BA a v Košiciach. Také, kde by ste nemali sedačky, ale pohodlné Tuli vaky, na ktoré by bola nová zľava s EV. Električky sa nám ale nezdali to pravé orechové. Pomaly sa blížili Vianoce, kedy sa ľudia presúvajú domov, tešia sa na rodiny, sviatky, no ešte musia prekonať cestu v preplnených vlakoch. A postupne sa nám to začalo spájať.
Vlak. Vlak bude lepší, z BA do Košíc. A tak sme 14. decembra pripojili k jednému z najrušnejších spojov špeciálny extra vagón s vianočnou pohodou, ktorý potešil 23 cestujúcich bez miestenky. Namiesto preplneného vozňa ich čakala krásna výzdoba, Tuli vaky, vianočný stánok s kapustnicou, rozprávky a dokonca aj stand-up comedy pre spríjemnenie dlhej cesty.
Stálo nás to 2 mesiace práce, vymýšľania, plánovania, kričania, udobrovania sa, naceňovania, preceňovania, natáčania… a ešte určite niečoho. V tomto projekte sa prihodilo veľa pikošiek, ako napríklad, že sme v zhone skoro zabudli skupinku cestujúcich na inej koľaji 😀 (napokon to stihli) a mnohé ďalšie – ak ich chcete počuť, prídite na kávu a prezradíme vám ich. Všetko však napokon dopadlo na výbornú. Online video z prekvapenia získalo takmer 400 000 pozretí a množstvo krásnych reakcií od ľudí.
Všetko má svoj koniec
Aj tento blog, chvalabohu 🙂
Keď sa tak nad tým zamyslím a obzriem sa späť, bol to poriadny náklad práce. A to neboli jediné projekty, ktoré sme s O2 tento rok priniesli do digitálneho i reálneho sveta. Tých ďalších boli desiatky, ako napr. Vážime si literatúru. No tieto štyri pre nás znamenali najväčšie radosti aj výzvy. Nebola to malina, patria k tomu aj nervičky. Ale keď máte dobrého klienta a super ľudí v tíme, môžu z toho vzniknúť len dobré veci. A preto vždy, keď si na tieto projekty po čase spomeniem, zabudnem na všetky posunuté DDL či komplikácie. Lebo kvôli tomu dobrému to predsa len stálo za to.