Máme za sebou rok plodný na kampane, ktoré rozvíril vody (nielen) marketingového sveta. Mnohé z nich nám aj po mesiacoch stále živo rezonujú v pamäti, a tak sme sa rozhodli napísať článok o tom najlepšom, čo nám predošlý rok priniesol.
Ako premeniť FCK-up na skvelú PR kampaň
Začalo to bizarne. Reťazcu, ktorý sa špecializuje na vyprážané kuracie mäso, došlo kura. Skutočne ironická situácia, ktorá prirodzene vyvolala neuveriteľný flame na sociálnych sieťach. Fanúšikovia KFC v celej Veľkej Británii tak museli jeden deň vydržať bez svojich obľúbených vedierok. Údajne to niektorých pohoršilo natoľko, že sa snažili zburcovať aj políciu.
Podobné krízy sú však ideálnou príležitosťou na marketingový stunt a spoločnosti KFC to vyšlo. Jediný print, jedno prázdne vedierko a tri prehodené písmená zvrátili náladu fanúšikov reťazca a z rozhorčenia boli úsmevné reakcie, ktoré zaplavili twitter. Tlieskame a na “kampaň” už takmer rok spomíname s úsmevom.
Skutočne výrazná kampaň s peknou myšlienkou
Takýto goodvertising sa nám veľmi páči. Nenásilný a milý, a predsa zapamätateľný a výrazný. Značka zvýrazňovačov Stabilo na fotografiách veľkých momentov zvýrazňuje ženy, ktoré sa vo veľkom pričinili o ich uskutočnenie, aj keď často stáli v úzadí a bez uznania.
Rozprávkovo krásny spot so skrytou myšlienkou pod pozlátkom
Japonská kozmetika Shiseido nás v minulom roku doslova uchvátila svojím originálne spracovaným spotom “The Party Bus”. Ide o zamilovaný príbeh s nečakaným prekvapením na konci, ktorý aj napriek modernému prostrediu evokuje atmosféru niektorej z mnohých legiend japonskej kultúry či predstavenie opery alebo baletu. Určite obetujte 3 minúty svojho času pre tento surreálny zážitok.
Nekonečný 4-minútový spot vám ubehne ako voda
Getty Images nás pravidelne zásobuje príjemnými kampaňami. Tá minuloročná však vystupuje z davu a aj po mesiacoch ju máme živo v pamäti.Tento 4-minútový spot je dynamický, rýchly a bavil nás každú sekundu jeho rozsiahlej stopáže. A aj keď fotobanky veľmi nemusíme, Getty Images si nás skutočne získalo.
Tehotenský test s veľmi pozitívnou marketingovou odozvou
Cikanie, ktoré vám zmení život. Po KFC je to opäť “obyčajný” print, ktorému sa podarilo zaplniť sociálne siete. Mechanika je jednoduchá, moč tehotných žien “odomkol” zľavu na detskú postieľku v IKEA predajniach.
A ak by sme mali vybrať absolútneho víťaza?
Je to Tide ad. Viac vám k tomu povie samotný spot, my pri ňom strácame slová.