Namiesto rolí na Facebooku budú už len úlohy

Ak spravujete facebook stránku, tak ste sa istotne stretli s rolami stránky ako administrátor, analytik, inzerent a pod. Mnoho ľudí však netuší, aké právomoci má jednotlivá rola a čo vlastne tento človek má na stránke robiť. Od apríla tomu bude koniec. Facebook postupne tieto roly zamiení za prehľadnejšiu formu, a to za úlohy. Svojim kolegom tak priradíte konkrétnu úlohu, ako spravovať kampane, moderovať kampane či zobraziť výkon. Tento systém bude prehľadnejší a každý bude sa ľahko dozvir, aká je jeho úloha na stránke.

 

 

Zistíme, prečo vidíme niektoré príspevky

Vo vašom feede vidíte rôzne druhy obsahu, ale neviete, odkiaľ je a prečo ho vidíte? Po novom si budete môcť overiť, prečo sa vám daný obsah zobrazuje. Stačí, ak si v príspevku rozkliknete tri bodky vpravo hore. Facebook vám tak prezradí, prečo vidíte daný príspevok. Povie vám, či spadáte do nejakého cielenia reklamy alebo či niekto z vašich priateľov neurobil nejakú aktivitu. Sčasti tak môžeme pochopiť algoritmus Facebooku.

 

 

Reakcie už aj na Linkedin

Už tretí rok používame na Facebooku pod príspevkami reakcie pre lepšie vyjadrenie emócií. Ľudia si tento spôsob ,,lajkovania” veľmi obľúbili a čoskoro budú môcť túto možnosť využívať aj na LinkedIne. Nepôjde však o rovnaké typy emotikonov. LinkedIn sa bude snažiť reakcie prispôsobiť formám obsahu, ktoré ponúka.

 

Novinka pri tvorbe obsahu v Zoomsphere

Nemáte presné nápady na príspevky, ale len námety, a tak si ich píšete v Zoomsphere veselo do buniek. Toto pozná snáď každý social media manager. Aby nám v našom content plane nenastal príliš veľký chaos, pršiel Zoomsphere s novinkou s názvom ,,Idea”. Máte nápad, o čom by príspevok mohol byť a ako by asi mohol vyzerať? Napíšte to do idey, a keď nápad ucelíte, tak ideu kľudne môžete prerobiť na samotný post. Bude to prehľadnejšie a nestane sa vám, že nechtiac vypostujete neželané texty.

 

Interaktívne prvky už aj v ad stories

Interakčné prvky ako ankety či otázky v Instagram stories nepoužívajú len bežní ľudia, ale aj 60 % firemných profilov. Instagram sa rozhodol tieto prvky zaradiť aj do ads stories, takže vieme na ľudí cieliť reklamu s preklikom na web a zároveň sa ich aj niečo opýtať. Zvýšime tak engagement a aktivitu na svojich instagramových účtoch 🙂

 

Lepšia prehľadnosť v messeneger konverzácií

Komunikovali ste s niekým na rôzne témy v rámci jednej konverzácie a stratili ste niť? O nič nejde, zrejme sa to už stalo viacerým, a preto facebook prišiel s novinkou citovania správ. Fungovať to bude jednoducho, ak chcete reagovať na konkrétnu vetu, tak sa vám v messengeri vyroluje možnosť citovania vety. Teda vášmu priateľovi príde správa s jeho citáciou a vašou odpoveďou. Takto budete vedieť, na čo konkrétny človek reaguje. Najefektívnejšie to bude v skupinových konverzáciách, kde sa viete ľahko stratiť v slede správ 🙂

 

To bol stručný prehľad z aprílových noviniek. Tešíme sa na ďalší mesiac 🙂