Uhorková sezóna v online nehrozí. Uhorky si radšej pekne nakrájajte do letného drinku, ktorý si môžete vychutnať spolu s našimi augustovými social media novinkami.
Menia sa názvy Instagramu a WhatsAppu
Nie, nechceme šíriť paniku, to sa nám len Facebook chce viac pripomínať a zdôrazniť, že aj Instagram a WhatsApp, jedny z najsťahovanejších aplikácií, sú súčasťou jeho impéria. Preto k ich existujúcim názvom pribudne aj slovíčko Facebook. Po novom sa tak budú populárne aplikácie oficiálne, a nie príliš elegantne, volať Instagram from Facebook a WhatsApp from Facebook.
Facebook mení veľkosť príspevkov v mobilnom News Feede
Tieto zmeny boli avizované už na tohtoročnej konferencii F8 a sú súčasťou pripravovaného balíka zmien newsfeedu v rámci vízie nového Facebooku FB5. Prvé zmeny sa začnú zavádzať už v auguste, a konkrétne pôjde o zmenšenie pomeru fotiek a videa zdieľaných v mobilnom News Feede z 2:3 na 4:5. Rovnako sa zmenší aj počet riadkov hlavného textu, ktoré sú viditeľné bez rozkliknutia príspevku, a to zo 7 na 3 riadky. Pripravované zmeny súvisia predovšetkým s integráciou a zjednotením reklamy na Facebooku s reklamným formátom príspevkov na Instagrame. Od 19. 8. teda môžeme na rovnaký príspevok bez dodatočných úprav pustiť reklamu na Facebooku aj na Instagrame.
Zlomí nám Instagram srdiečko?
Oficiálne je už necelé dva týždne spustená testovacia fáza, v rámci ktorej sa používateľom v Austrálii, Brazílii, Kanade, Írsku, Taliansku, Japonsku a na Novom Zélande nezobrazuje celkový počet lajkov a ani pozretí videa. Instagram tento krok dlho avizoval a onedlho si budeme môcť pozrieť aj prvé výsledky. V oficiálnom vyhlásení Instagram uvádza, že k tomuto kroku pristúpil hlavne preto, aby sa jeho používatelia viac zamerali na konkrétne fotky a na svojich priateľov, ktorí ich zverejňujú a nenaháňali sa bezhlavo len za lajkami.
Prvé zo sľúbených opatrení proti kyberšikane
Instagram ohlásil spustenie testovacej fázy nových opatrení proti kyberšikane. Prvé opatrenie bude postavené na umelej inteligencii, ktorá bude schopná vo vašom komentári detekovať urážlivý obsah a pred jeho pridaním sa vás pekne spýta, či ste si naozaj istí, že toto chcete vypustiť do sveta. Dá vám tak čas komentár buď upraviť alebo vrátiť späť ešte pred publikovaním. Instagram sa však poučil od rôznych kiksov, ktoré sme si užili na Facebooku, kedy boli blokované reklamy a príspevky, ktoré AI zle vyhodnotila. Komentár teda blokovať nebude, bude len apelovať na vaše svedomie. Táto funkcia bude neskôr prístupná pre všetkých používateľov.
Druhé opatrenie si už vyžaduje vyššiu spoluúčasť používateľov a cieli na problematických followerov. V prípade, že máte medzi svojimi followermi takých, ktorí vás osočujú alebo urážajú, teraz dostanete možnosť jeho účasť obmedziť, resp. označiť followera ako “Restricted”. V tom prípade jeho komentáre pod vašimi príspevkami uvidí len on sám. Takýto follower ďalej neuvidí, či ste práve online a ani to, či ste si prečítali jeho direct message.
Redizajn Twitteru má zmiešané ohlasy
Už nejaký ten čas bojuje Twitter s nepriaznivými prognózami, úbytkom používateľov a celkovo o svoje postavenie na trhu. Po dlhých 7 rokoch, kedy Twitter nepriniesol žiadnu signifikantnú zmenu v dizajne, predstavil 15. 7. celkový redizajn desktopu a mobilnej aplikácie. Pre pravidelných používateľov to nie je žiadna žhavá novinka, túto zmenu Twitter testuje už od septembra minulého roka a aj samotní používatelia mali možnosť si ju dopredu vyskúšať. Napriek tomu sa hneď po zverejnení zdvihla vlna kritiky. Podľa používateľov aplikácia nie je doladená, zmizli aj niektoré ich obľúbené funkcie a že vraj sa až príliš podobá na Facebook, ale veď posúďte sami 🙂
Dajte si pauzu, stlačte Snooze
Po predstavení veľkého redizajnu Twitter chystá aj ďalšie novinky. Sociálnymi sieťami sa šíri neoficiálna informácia, že plánuje zaviesť tzv. Snooze button, ktorý uspí notifikácie z appky na 3, 6 alebo až 12 hodín, pre prípad, že má človek na práci aj niečo lepšie, ako stále kontrolovať telefón 🙂 Notifikácie samozrejme nezmiznú, ale počkajú si na vás, keď budete mať čas sa im venovať. Túto novinku ako prvá vyniesla na svetlo frontend developerka Jane Manchun Wong, ktorá našla prvé náznaky pripravovanej funkcie priamo v kóde Twitter aplikácie.
Pinterest sa postará o naše zdravie a pohodu
Cítite sa vystresovaní, podráždení alebo naopak tak nejak bez života? Pinterest pre vás v spolupráci so psychológmi zo Stanfordu a ďalšími odborníkmi pripravil zopár aktivít na zdvihnutie nálady. Medzi aktivitami nájdete napríklad návod na hlboké relaxačné dýchanie, techniky na zvýšenie sebavedomia v práci či zvládanie úzkosti. Tieto aktivity nie sú priamo napojené na váš profil a ani nie sú zaznamenávané. Pinterest tak chráni súkromie svojich používateľov. Táto funkcia je zatiaľ prístupná len pre amerických používateľov, ale ak sa osvedčí, tak sa čoskoro rozšíri aj na náš trh.
To je za nás na tento mesiac všetko. Dajte nám vedieť, ak sme na niečo zabudli a tešíme sa na budúci mesiac 🙂