Mimoriadný stav si žiadá mimoriadný obsah! Zostaňte preto doma, pohodlne sa usaďte alebo uložte, zoberte si do rúk teplý čaj a vychutnajte si porciu šťavnatých noviniek zo sveta social media marketingu.

Do LinkedIn už čoskoro pribudnú “Stories”

Ak by sme mali definovať fenomén, ktorý nás ľudí navzájom spája, tak je to práve láska k príbehom. Zaujímavý naratívny štýl, originálne zápletky a prekvapivé, nečakané rozuzlenia sú hlavnými faktormi pútavých príbehov, ktorých popularita v interaktívnejšej forme narastá aj na sociálnych sieťach. Silou narácie a fenoménu “stories” sa tak celkom logicky nechal strhnúť ďalší gigant, pôsobiaci na trhu biznis social media komunikácie – LinkedIn. 

Podľa Peta Daviesa z LinkedIn môžu byť “stories”, vzhľadom na svoju  jednoduchosť, interaktivitu a atraktivitu, kľúčovým aspektom nielen v osobnej, ale aj v profesijnej, biznis komunikácii. Predpokladá, že príbehy v LinkedIn budú výborným nástrojom pre zdieľanie dôležitých momentov a informácií v rámci brand-podnikovej komunikácie a budovania dobrého mena a hodnôt spoločnosti. Výhodou je podľa jeho slov tiež interakcia a možnosť nadviazania priamej komunikácie, jednoducho, cez “stories”.

Testovenie Linked Stories na UCLA v USA - Student Voices

Prvé testovanie LinkedIn Stories – Student Voices (2018) | zdroj: SocialMediaToday.com

“Stories”, ktorých pôvodným autorom je Snapchat, sú medzi užívateľmi čoraz populárnejšie, a tak ich funkcionalitu vo veľkom kopírujú aj konkurenčné sociálne siete. Krok, zaviesť stories aj do LinkedIn, je viac než predvídateľný. Avšak, ponúknu “LinkedIn Stories” aspoň čiastočne odlišnú funkcionalitu, než akú poznáme zo Snapchat a Instagramu, alebo budú “stories” na kompletku okopírované? A vôbec, dokážu stories naplno preraziť aj v sektore B2B komunikácie? Necháme sa prekvapiť! Dátum vydania novej aktualizácie zatiaľ nie je známy, ale veríme, že sa tak stane ešte tento rok.

TikTok predstavil “Pinning Stickers”

Spoločnosť TikTok nedávno predstavila novú možnosť “pinning stickers” (pripnuté nálepky) vo videách, ktorá vám umožní pripnúť zvolený vizuálny objekt priamo na vami zvolené miesto vo videoklipe. Po novom objekt nielen zostáva na svojom mieste, ale aj mení svoju veľkosť vzhľadom na vzdialenosť, a teda perspektívu objektu vo videu.

Pinning Sticker od TikTok

zdroj: TikTok

 

@tiktokNow Introducing: STICKER PINNING! Pin stickers to your videos and make magic happen.♬ original sound – tiktok

 

Funkcionalitu “pripnutých nálepiek” už poznáme zo Snapchatu alebo Instagramu, no pri TikToku ide o novinku, ktorá otvára nové možnosti tvorby kreatívneho video obsahu. Ak si novú funkcionalitu chcete vyskúšať sami na sebe, stačí, ak si otvoríte aplikáciu TikTok, nahráte krátky videoklip a po jeho potvrdení sa presuniete do editovacieho rozhrania videa. V pravom dolnom rohu zvolíte “Stickers” a vyberiete si jednu z bohatej ponuky nálepiek. Umiestníte nálepku na ľubovoľné miesto vo videu, dvakrát ťuknete a vyberiete možnosť “pin” pre prilepenie nálepky na vami zvolený objekt. Done! Nálepka vo videu bude odteraz prilepená a bude meniť svoju veľkosť vzhľadom na vzdialenosť objektu od kamery.

LinkedIn predstavil novú “featured” sekciu v profile

Uistite sa, že je váš profil na LinkedIn správne aktualizovaný, pretože prichádza novinka v podobe nového “rolling out” elementu. Nová funkcia “featured” ponúkne rýchly náhľad na vaše kľúčové úspechy, skúsenosti a najlepšie príspevky, ktoré užívatelia uvidia v úvode vášho profilu, ešte pred jeho samotným skúmaním a čítaním. Práve preto by mala byť dôkladná úprava a aktualizácia informácií v záujme každého užívateľa.

LinkedIn "Feature List" funkcionalita

Nový LinkedIn „Feature List“ | zdroj: SocialMediaToday.com

Linked Featured List in Post

Linked Feature List – Post | zdroj: SocialMediaToday.com

Užívatelia budú navyše môcť každý svoj príspevok na LinkedIn zaradiť do svojho “featured listu”, ku ktorému môžu taktiež pridať ďalšie odkazy na svoj blog alebo iné portfólio, ale tiež obrázky, videá alebo dokumenty, ktoré by návštevníkov ich profilu mohli zaujímať. Aby ste si mohli príspevky pohodlne vkladať do vášho “featured listu”, v päte každého LinkedIn príspevku pribudne nová možnosť “featured section”, po ktorej odkliknutí sa príspevok automaticky zobrazí v hlavnej ponuke “featured listu”.

Facebook predstavil aplikáciu podobnú Pinterestu

Facebook opäť skúša “nové” triky. Tentokrát sa snaží zaujať užívateľov novou aplikáciou “Hobbi”, ktorá veľmi nápadne pripomína známu sociálnu sieť Pinterest. Podľa popisu aplikácie, ktorá je už dostupná na Google Play a App Store, je “Hobbi” aplikáciou, pomocou ktorej môžete dokumentovať osobné koníčky, a to nech už sa venujete čomukoľvek. Záujmy a koníčky môžete ďalej usporadúvať do rôznych vizuálnych zbierok, ale tiež pridávať vlastné texty, fotografie alebo videá, ktorých primárnou úlohou je dokumentovanie pokroku v tom, čo robíte, alebo v tom, čo vás zaujíma.

Nová aplikácia "Hobbi"

Facebook Hobbi – náhľad | zdroj: SocialMediaToday.com

Nová aplikácia vytvára priestor pre všetkých domácich kutilov, life-hackerov a tvorcov zaujímavých DYI videí. Aj keď sa navonok nepopierateľne javí ako Pinterest, aplikácia “Hobbi” nie je jeho priamym konkurentom, keďže aplikácii chýba (zatiaľ) možnosť širšieho, verejného zdieľania obsahu medzi užívateľmi. Všetko nasvedčuje tomu, že aplikácia je zatiaľ len akýmsi “testom”, ktorý by mal priniesť novú funkcionalitu, a to na základe skúmania používateľského správania. Ak by Facebook “Hobbi” otvoril a umožnil obsah užívateľov zdieľať verejne, dostal by sa tak, podľa všetkého, do priameho konkurenčného boja s Pinterestom. S podobným nápadom prišiel aj Google, keď na konci januára predstavil, veľmi podobnú, aplikáciu Tangi.

Instagram začal kategorizovať užívateľské interakcie so sledovanými kanálmi

Nová aktualizácia Instagramu priniesla možnosť sledovania záznamu interakcií so sledovanými kanálmi v dvoch kategóriách. Po novom sa tak môžeme dozvedieť, s ktorými kanálmi interagujeme najčastejšie, a s ktorými naopak najmenej, od čoho sa odvíja aj algoritmus zobrazovania príspevkov v hlavnom feede.

Nová kategorizácia interakcií - Instagram

Nová kategorizácia interakcií – Instagram | zdroj: SocialMediaToday.com

Instagram predpokladá, že užívatelia budú mať väčšiu kontrolu nad tým, ktoré obsahy preferujú a podľa toho sa rozhodnú, ktorý z účtov, pre nezáujem, prestanú dobrovoľne sledovať. Nová možnosť kategorizácie sledovaných profilov na základe interakcií bola testovaná už v minulom roku ako “new topic categorization”, avšak po celkovom dopracovaní detailov sa ako novinka dostala až do nedávnej aktualizácie. Instagram sa naďalej snaží byť sociálnou sieťou naklonenou užívateľom, a tak môžeme predpokladať, že možnosti užívateľských obsahových preferencii budú v budúcnosti aj naďalej pribúdať.

Novú kategorizáciu nájdete pri prekliku na zoznam sledovaných kanálov vo vašom profile. V záhlaví rozhrania pribudli k celkovému počtu sledovaných kanálov dve kategórie: “Najmenej interakcií” a “Najzobrazovanejšie v kanáli”.

Instagram plánuje monetizovať obsah na IGTV

Ďalšou plánovanou novinkou z prostredia Instagramu je možnosť monetizácie obsahu na IGTV, ktorá by mala osloviť a priniesť na sociálnu sieť nových tvorcov kreatívneho obsahu. Po oficiálnom uvedení novinky do aplikácie by si kreatívni tvorcovia mohli zarobiť peniaze aj jednoduchým umiestnením krátkych reklám do svojich videí. 

Instagram plánuje monetizovať IGTV

Monetizácia IGTV | zdroj: SocialMediaToday.com

Všetko je zatiaľ vo fáze príprav a testovania, ale keby monetizáciu Instagram skutočne spustil, pravdepodobne by vstúpil do priamej konkurencie s najväčšou “video-content” sociálnou sieťou – Youtube. Rozhodujúci je aj pomer rozdelenia príjmu z reklám medzi tvorcov a Instagram, ktorý by mal presvedčiť tvorcov, aby svoj obsah vytvárali nielen na Youtube, ale po novom aj na  IGTV. Tento krok by nepriniesol výhody len pre tvorcov a influencerov, ale najmä pre spoločnosti a značky, ktoré by mohli v IGTV inzerovať.

Google predstavuje “Emoji-Kitchen”

Spoločnosť Google nedávno predstavila novú “fičúrku” v rámci klávesnice G-Board s názvom Emoji Kitchen. Novinka užívateľom umožňuje doslova “ukuchtiť si” vlastné emotikony ich vzájomných miešaním a variovaním. 

Google predstavil "Emoji Kitchen"

Google predstavuje „Emoji Kitchen“ | zdroj: SocialMediaToday.com

Ak sa vám napríklad páči emoji “robot”, odteraz ho môžete jednoducho zmiešať s ďalšími emoji, čím vylepšíte pôvodneho robota napríklad na “citlivého robota”, “plačúceho robota” alebo “usmievajúceho sa robota”. Interaktívny prvok je obmedzený vašou vynaliezavosťou, ale tiež kreativitou samotných tvorcov, ktorí emotikony pre klávesnicu vytvárajú.

Funkcionalita Emoji Mash-Up

Emoji Mash-Up | zdroj: SocialMediaToday.com

Možnosť miešať a upravovať emotikony nie je úplnou novinkou. V minulosti sa o podobnú “fičuru” pokúsil napríklad celkom známy profil na Twitteri Emoji Mashup Bot. Okrem promovania obsahu na vlastnom profile, sa Emoji Mush Bot podarilo dostať napríklad do iMessages ako samostatný “balík nálepiek”. Google sa takýmto spôsobom snaží prispôsobiť nielen dopytu, ale aj rastúcemu trendu personalizovaných, resp. upraviteľných emotikonov.

Na Instagram Stories môžeme reagovať už aj GIFkom

A nakoniec, menšia aktualizácia pribudla aj do Instagram Stories. Na príbehy môžeme odteraz reagovať aj pomocou situačných GIF-ov. Stačí odpovedať na príbeh a v pravom dolnom rohu sa nám zobrazí ikona “GIF”. Po potvrdení nám vyroluje ponuku GIF animácií z populárnej knižnice GIPHY. Pre vyhľadávanie potom stačí jednoducho zadať kľúčové slová do textového poľa v hlavičke elementu, nájsť vhodný GIF a potvrdiť.

Ponuka GIF

Instagram Stories – GIF reakcie

 

Ponuka GIF

Instagram Stories – GIPHY „Roll Up“

 

"Roll Up" vyhľadávanie

Instagram Stories – „Roll Up“ vyhľadávanie

 

Február priniesol množstvo noviniek v social media marketingu a my veríme, že vás niečím zaujali alebo inšpirovali pri tvorbe vášho vlastného obsahu na sociálnych sieťach. Nateraz je to všetko a my sa so social “džúsikom” prihlásime opäť budúci mesiac.