Obozretnejší Facebook algoritmus

O šírení hoaxov, nepravdivých informácií a sprísnenom Facebook algoritme sme už niekoľkokrát písali a zrejme ešte písať budeme. Aktuálne sa Facebook venuje reklamným príspevkom zameraným na zdravotné problémy a produkty týkajúce sa zdravia. Všetky príspevky a ich tvrdenia budú kontrolované v dvoch fázach. Veľmi veľký dôraz sa bude klásť na pravdivosť a prípadne zveličovanie informácií. Rovnako nie je jedno či propagujete návod, konkrétny produkt, pracovné miesto alebo službu. Facebook toto rozhodnutie odôvodnil ako ochranu užívateľov a budovanie dôveryhodnosti sociálnej sieti. Ľudia, ktorí trpia zdravotnými problémami sú, ako uviedol Facebook, ľahkou korisťou. V prípade, že budete propagovať dezinformácie, Facebook váš obsah nevymaže, len vám výrazne zníži reach, aby sa vaše informácie nešírili ďalej. V prípade, že pracujete práve v tomto segmente, odporúčame reklamné príspevky plánovať skôr, pretože celý schvaľovací proces sa môže predĺžiť a vaša reklama sa môže pokojne spustiť neskoro. 

 

 

Osobnejší Instagram?

Čisto fotografická sociálna sieť už nie je len o pekných fotkách či stories z nášho súkromia. Čoraz častejšie si v nej ľudia vymieňajú aj súkromné správy, čo prinútilo veľkú platformu k vízií spájania Instagramu s Facebook messengerom. Za účelom zvýšenej komunikácie očakávame nový join chat sticker v stories, ktorý vyzve followerov k skupinovej diskusii. Do diskusii sa môže prihlásiť ktokoľvek, ale len vy rozhodnete o tom, kto bude v skupine aj reálne diskutovať. Niečo podobné využíva dnes mnoho influencerov cez sticker otázok, no táto nová forma posunie interakcie v stories na nový level. 

 

 

Stop Motion v stories? Áno.

Ste fanúšikmi stop motion videí? Ak ste ich niekedy vytvárali z fotografií asi viete, že ide o pracnú a časovo náročnú tvorbu. Najmä ak chcete, aby celá výsledná animácia vyzerala reprezentatívne. Instagram prišiel s nápadom, ako obohatiť obľúbené stories o zaujímavý prvok, a to tvorbu stop motion videí priamo v Instagrame. To, ako to celé spracovať a urobiť zaujímavým, bude na vás. 

 

Nový spôsob, ako obnoviť napadnuté účty na Instagrame

Ak sa vám ešte nikto nikdy nenabúral do vášho účtu, tak vám gratulujeme. Ak ste tí druhí, iste ste sa snažili o obnovu účtu cez support, ktorý všetci dôverne poznáme. Je zdĺhavý a často nespoľahlivý. Instagram testuje jednoduchšiu obnovu ukradnutého účtu. V prípade, že dôjde k hackerskej činnosti, nebudete sa vedieť do svojho účtu prihlásiť. Instagram vám po opakovanom zadávaní nesprávneho hesla zobrazí odkaz ,,potrebujem pomoc”, kde následne zadáte e-mail alebo telefónne číslo, kde vám príde šesťmiestny kód. Tento kód vám zabezpečí spätné prihlásenie sa do svojho účtu. Často sa stáva, že hackeri nabúrajú aj váš mobilný telefón či e-mailovú adresu. V momente, ako získate kód na obnovu účtu, Instagram prijme ďalšie opatrenie a hacker nebude môcť používať obnovovacie kódy cez iné zariadenie, aké používate vy. Napriek novým opatreniam je stále veľmi dôležité používať dvojstupňové overovanie. 

 

 

LinkedIn zďaleka nie je mŕtvy

Profesijná sociálna sieť žila dlho v tieni. Posledné mesiace vnímame, že sa pohla ďalej a častejšie nám prináša novinky, ktoré potešia každého administrátora nejednej stránky. Nedávno sme čítali o pridaní reactions pod príspevkom a čoskoro LinkedIn pridá CTA tlačidlá pre stránky. Každý z nás pozná followovacie tlačidlo pre sledovanie stránky. Čoskoro pribudnú ďalšie: kontaktujte nás, zaregistrujte sa, zistite viac, navštívte našu webovú stránku, prihláste sa. Tieto tlačidlá môže každý administrátor sledovať a vidieť konkrétne osoby, ktoré na jednotlivé tlačidlá reagovali. Vďaka týmto tlačidlám môžete vecnejšie osloviť svojich návštevníkov a ponúknuť im relevantnú akciu. 

 

Ďalšia novinka poteší každého admina Linkedin stránky. Po novom prejde jemným redizajnom aj mobilná aplikácia, ktorá bude obohatená o rozšírenejšie funkcie. Najmä Editovanie stránky cez mobil a iné pokročilejšie zmeny, ktoré boli možné len cez desktop. 

 

Facebook spúšťa nový marketingový prieskum

Facebook vypustil nový druh aplikácie, ktorý slúži na prieskum trhu. Ako funguje? Ak sa rozhodnete nainštalovať si aplikáciu Study from facebook, mali by ste vedieť, že dávate tým súhlas, že sa stávate súčasťou zberu dát. Podmienka je, aby ste mali minimálne 18 rokov. Facebook bude analyzovať vašu aktivitu, používanosť facebooku, aplikácie, ktoré využívate a čas strávený ich používaním. Okrem používania aplikácií si Facebook osleduje demografické a geografické údaje. Vek, pohlavie, národnosť a kde žijete. Za účasť na prieskume je sľúbená aj odmena ku ktorej sa však Facebook bližšie nevyjadril. Respondentov však ubezpečuje, že k osobným informáciám ako sú fotografie, súkromné správy a pod. zasahovať nebude a získané údaje neposkytne tretím stranám. Aktuálne tento prieskum už beží v USA v Indii, to kedy a či vôbec sa dostane aj k nám je otázne. 

 

 

 

Potešila vás nejaká zo social noviniek? Dúfam, že áno. Minimálne išlo o príjemné letné schladenie. Užívajte si slnečný júl a tešíme sa na vás v ďalšom blogu.