Facebook chce prilákať mladšiu generáciu cez Facebook stories

Užívateľská demografia na Facebooku starne. Pre mladšie generácie nie je táto sociálna sieť atraktívna. Facebook sa preto rozhodol vylepšiť  obľúbené stories, ktorým sa darí najmä na Instagrame, a na ktorých je postavený Snapchat. Celkový počet užívateľov Facebook stories je 500 miliónov a toto číslo stále rastie. V súčasnosti sociálna sieť okrem nového vzhľadu stories testuje aj interakčné prvky, ktoré využíva tiež Instagram. Hovoríme o anketách, rôznych gifkách a iných zaujímavých štítkoch. Uvidíme, či Facebook tieto engagementové prvky len prenesie z Instagram stories do Facebook stories, alebo príde s niečím úplne novým.

 

 

Veľké rozšírenie Snapchatu na Snapgames

Pred pár týždňami predstavil Snapchat nový uprgrade. Vytvoril sociálnu sieť, kde môžete tráviť čas so svojimi priateľmi, ale trochu inak. Priamo zo Snapchatu sa môžete prekliknúť do Snapgames a zahrať si so svojimi priateľmi hru. K dispozícii sú rôzne párty hry alebo hra podobná Farmville. Nejde však o žiadnu novinku na social trhu. Podobnú funkciu má aj Facebook vo svojom Messengeri.  

 

Instagram posilňuje reklamné partnerstvá

Ste značka, ktorá si za jeden svoj kanál vybrala influencer marketing. Máte influencera, ktorý vypostuje fotku s vašim produktom a otaguje vás. A čo ďalej? Nepoznáte čísla, ktoré tento post, za možno niekoľko stoviek eur, priniesol. Preto prišiel Instagram s novinkou, vďaka ktorej môžete podporiť influencerský príspevok s vaším produktom a uvidíte aj výsledky, organický zásah a podobne. Takže si môžete neskôr sami skalkulovať rating influencer sponzoringu.

 

 

Facebook reakcie cez vlastné avatary

Facebook bude čoskoro vypúšťať funkciu vlastných self-avatarov. Pôjde o veľmi podobnú funkciu ako sú Bitmoji. Fungovať bude jednoducho. Vytvoríte si avatara, ktorý sa bude na vás podobať. Dáte mu typ postavy, vlasy, oblečenie, výrazy a môžete ich používať ako stickery pod komentármi. Podobnú funkciu využíva tiež Snapchat vo svojom Snapgames. V budúcnosti budú títo avatary realistickejší a viac identickí. Používať ich budeme tiež vo virtuálnej realite.

 

 

Video obsah výhodou

Toto je téma, ktorú sme spomínali veľakrát. Video obsah bude Facebook posúvať prioritne. Ale nie je všetko také ružové ako sa zdá. Podľa najnovších informácií bude každé video hodnotiť na základe kritérií. Spustiť video nestačí. Výhodu budú mať dlhšie videá, ktoré majú ideálne 3 minúty. Hodnotiť sa bude originalita a pôvodnosť. To znamená, že čím bude video autentickejšie, tým lepšie. Ďalším kritériom je zámer a lojalita. Čo chcete videom povedať? Propagujete produkt alebo riešite sociálne či enviro témy? Aj na toto bude Facebook algoritmus prihliadať. Posledným z kritérií je dĺžka videa a sledovanie. Najväčšiu výhodu budú mať videá, ktoré majú dopozeranosť aspoň 1 minútu.

 

Sociálne siete sú naozaj turbulentné a každý mesiac sa osviežime nejakou novinkou. Tešíme sa na tie ďalšie.