Konferencia F8
Facebook čaká redizajn
V jednoduchosti je krása. To platí asi naozaj vo všetkom. Tvorcovia Facebooku sa rozhodli urobiť sociálnu sieť prehľadnejšou, jednoduchšou a hlavne user friendly. Zmena celkového vzhľadu Facebooku prejde pilotne v USA a neskôr aj v ostatných krajinách. Mobilné verzie si počkajú o niekoľko týždňov dlhšie, pretože táto zmena bude o niečo zdĺhavejšia. Prioritne sa budú vývojári venovať iOS aplikácii a neskôr aj Androidu.
Okrem celkového vzhľadu sa mierne upraví aj newsfeed. Facebook už dávnejšie informoval, že bude prioritne tlačiť viac obsah od priateľov. Podobne to bude aj so skupinami, ktoré sledujeme a v ktorých sme. V aplikácii pribudne nová zložka, ktorá bude zobrazovať len obsah zo skupín. Touto novinkou sa má vyčistiť feed a Facebook sa tak stane prehľadnejším.
Zoznamka na Facebooku
O tomto koncepte sme počuli už minulý rok, kedy ho Facebook predstavil ako jeden z plánov. Tento rok by sme sa novej zoznamky mali aj dočkať. Môžeme očakávať novú funkciu s názvom ,,Secret Crush”, ktorá umožní užívateľom vybrať spomedzi svojich priateľov 9 ľudí, po ktorých tajne túžia. Celý tento výber má prebehnúť anonymne. Ak nejaká z vybraných osôb použije rovnakú funkciu a ocitnete sa na jej zozname, máte možnosť konverzácie cez Messenger. Princíp je podobný Tindru, ale tu sa pohybujete v okruhu svojich priateľov.
Vylepšený Messenger
V nasledujúcich mesiacoch môžeme očakávať spustenie novej aplikácie pre Messenger, ale len pre desktopy. Podobnú aplikáciu sme tu už mali v roku 2014, ale tak ako rýchlo prišla, tak aj odišla. Ľudia sa často vracajú späť k desktopom a komunikácia prostredníctvom správ v Messengeri vzrástla za posledný rok až o 40 %.
Piata generácia by mala prejsť kompletným redizajnom. Rovnako ako pri Facebooku, aj tu je ideou urobiť krok k jednoduchosti. Vývojári chcú s novým dizajnom priniesť aj rýchlosť. Nový Messenger bude zaberať v mobiloch menej miesta a mal by sa spustiť do 2 sekúnd.
O zlučovaní aplikácií Messenger, WhatsApp a Instagram sa hovorilo už veľa. Na konferencii F8 bolo zlúčenie potvrdené. Cieľom je dostať všetkých známych a priateľov ,,pod jednu strechu”. Novinkou budú aj tajné konverzácie a skupinové sledovanie videí. Fungovať to bude tak, že si so svojimi priateľmi môžete pozrieť nejaké video a počas neho sa rozprávať a komentovať ho. Ideou konceptu je virtuálne ľudí spojiť ešte viac a dať im pocit, že sú reálne spolu.
Nákupy cez Instagram
Scrollujete Instagramom a vidíte tenisky, ktoré chcete. Problém je, že ak si ich chcete kúpiť, musíte opustiť Instagram a produkt nájsť na webe, aby ste si ich mohli kúpiť. Toto bude čoskoro minulosťou. Instagram prichádza s novou funkciou, a to nakupovanie priamo pri scrollovaní. Tento formát poteší všetkých predajcov, ktorí propagujú práve na tomto mieste. Musíme byť trpezliví, pretože zavádzanie a testovanie formátu môže trochu trvať.
Ďalšie novinky
Nový Ads Manager
O tejto plánovanej novinke sme už písali. Facebook zavádza ďalšiu kompletnú zmenu Ads Manageru. Ads Manager si prilepší o nové navigačné prvky a prepracovanejšie funkcie kopírovania a vkladania nových kampaní a reklám. Celá zmena by mala prispieť k lepšiemu sledovaniu výkonnosti reklám a tiež k ich intuitívnejšiemu vytváraniu. Reálne spustenie môžeme očakávať začiatkom budúceho roka.
Nový algoritmus pre videá
Veľa sa hovorilo o tom, že Facebook bude viac podporovať videoobsah. Nebude jedno aký. Ak ste zvyknutí prezdieľať nejaké video od inej stránky a čakať vysoký reach, tak presne takto to fungovať nebude. Úspech zažijú len originálne videá, ktoré nahrávate priamo na vašu stránku. Videá, ktoré chcete prezdieľať z YouTube alebo z iných stránok, sa môžu rozlúčiť so sledovanosťou. Facebook už dlho chce konkurovať YouTube a iným video-platformám, takže nový algoritmus takýto typ videí distribuovať nebude. To, ako sa budú videá ďalej šíriť, závisí od toho, aký ste konzument obsahu. Či sledujete videá často, aký typ videí, či videá dopozeráte do konca a pod.
V popredí len kvalitná žurnalistika
Fake news je čoraz väčším problémom priamo na sociálnych sieťach. Navyše prieskum ukázal, že 43 % Američanov konzumuje žurnalistické články priamo z Facebooku. Preto bude sociálna sieť dbať na zvýšenú kontrolu informácií. V pláne je aj vytvorenie samostatnej zložky pre žurnalistiku a správy.
Moderovanie YouTube komentárov cez Zoomsphere
Ak spravujete kanál na YouTube, pod ktorým riešite často rôzne komentáre, tak sa možno potešíte. Zoomsphere poskytuje novú funkciu, a to moderovanie YouTube komentárov pomocou modulu Customer Care. Táto funkcia má byť prehľadnejšia a jednoduchšia.
Tento mesiac sme mali vďaka konferencii F8 oveľa šťavnatejší. Uvidíme, ktorá z noviniek sa nám dostane pod ruky ako prvá. Teším sa na vás v júni.