Stories na Instagrame sú už v plnom prúde. Sú horšie než Snapchat?

Facebook chcel kúpiť Snapchat za tri miliardy. Keď mu to nevyšlo po dobrom, rozhodol sa aspoň bezočivo skopírovať tie najlepšie funkcie. Po niekoľkých failoch prišiel jeden úspešný pokus – Instagram Stories. Instagram sa absolútne netají tým, že vynález 24 hodín živých príbehov patrí Snapchatu, ale naoko sa ho snaží posunúť na iný level.

123

zdroj

Podarilo sa ho posunúť na iný level?

Pozrime sa na rozdiely, ktoré Facebook implementoval do svojej dcérskej siete:

Do Instagram Stories sa dajú predpripravené médiá pridávať omnoho ľahšie. Pri tvorbe príbehu stačí swipnuť prstom dole a zobrazia sa vám fotky, videá či boomerangy za posledných 24 hodín. Na Snapchate môžete postnúť ľubovoľne starý obsah, no musíte ísť cez Memories.

Screenshot_1 IG Screenshot_1 SC

Instagram zobrazuje Stories podľa algoritmu, Snapchat chronologicky od najnovšej. Rovnaký algoritmus, ktorý vám zobrazuje príspevky v newsfeede bude teda aj rozhodovať o tom, ktoré príbehy by vás mali zaujímať.

Screenshot_2 IG Screenshot_2 SC

Na Intagrame môžete swipnúť na predošlú Story. Na Snapchate iba na nasledujúcu. Ťuknutím do displeja však stále prechádzate medzi obsahom v rámci jednej Story a videá môžu byť dlhé len 10 sekúnd.

Konečne si môžeme vybrať hrúbku pera! Žiariace pero, hrubé pero, tenké pero a široká paleta farieb. Na Snapchate máme iba tenkú čiarku a navyše nepraktické vyberanie farby.

Screenshot_3 IG Screenshot_3 SC

 

Na Instagrame chýbajú vtipné filtre a stickery. To je podľa nás priepastný rozdiel, ktorý z Instagramu nikdy nespraví náhradu Snapchatu. Spätný chod videa, psie uši s jazykom či stickery – to sú veci, pre ktoré Snap milujeme.

Screenshot_4

Nepodarilo sa!

Naše rozhodnutie je jasné – Snapchat zostáva Snapchatom a Instagram Instagramom, obe siete máme radi také aké sú a žiadne krádeže funkcionalít to nezmenia.

Internet si nepýta povolenia

Sme digitálni marketéri, preto si z takýchto updatov nerobíme ťažkú hlavu. Hoci so zmenami v obľúbených médiách niekedy nesúhlasíme, vždy z nich vytiahneme to najlepšie pre našich klientov. Instagram Stories sú tu a jednoznačne sú príležitosť pre všetky social-aktívne značky.

Ovládnite nový formát hneď od začiatku

Storytelling vo fotkách a videu je fajn, ale teraz máte príležitosť rozprávať svojim followerom ozajstné príbehy.

Dajte svojim Stories úvod, jadro a záver. V úvodnom slajde popíšte situáciu a pripravte divákov na to, čo sa stane. Potom vygradujte k pointe a na záver umiestnite výzvu k akcii, otázku, odovzdajte posolstvo alebo spropagujte produkt. Využite všetko, čo môžete a nebojte sa experimentovať – o 24 hodín máte ďalší pokus.

Keďže neexistuje možnosť embeddnúť story a screenshot by vám veľa nepovedal, môžeme vám len odporučiť sledovať slovenské značky, ktoré si už nový formát osvojili:

@rytmusking https://www.instagram.com/rytmusking/

@dnes_nosim https://www.instagram.com/dnes_nosim/, @dnes_jem https://www.instagram.com/dnes_jem/, @dnes_obuvam https://www.instagram.com/dnes_obuvam/

@susienkovo https://www.instagram.com/susienkovo/

A sledujte aj nás, my sa s digitálnymi novinkami hráme neustále:

@elitesolutions https://www.instagram.com/elitesolutions/