Každý rok býva Super Bowl sviatkom všetkých športových a reklamných nadšencov. Uznávame, šport nás baví, ale reklamou žijeme. Vyberáme teda TOP reklamy tohtoročného Super Bowl.
Dove – #RealStrength
Keď pred pár rokmi Dove začal používať koncept Real Beauty pre ženy, ujal sa a výrazne odlíšil značu od všetkých ostatných. Teraz sa pokúša o to isté v segmente produktov pre mužov. A musíme povedať, robia to opäť skvele.
Budweiser – Lost dog
Na emócie stavia aj Budweiser, až gýčovitý príbeh, forma a bojovné roztomilé šteniatko vás nenechajú chladnými.
https://www.youtube.com/watch?v=xAsjRRMMg_Q
Doritos – Middle seat
Niet čo vymýšľať. Doritos stále zobrazuje svoj produkt ako univerzálne „lákadlo“ na všetkých. Spracovanie v situácii z lietadla, ktorú poznáme všetci jemne pokúša k využitiu podobných praktík v budúcnosti.
Mophie – All-Powerless
Hollywoodsky vyzerajúca apokalypsa, napätie, hudba a naozaj neočakávaný záver. Naozaj vydarená reklama, veď posúďte sami.
https://www.youtube.com/watch?v=LuVsf_hE7gM
Chevrolet – 4G LTE WiFi
Chevrolet mal počas zápasu viacero reklám. V jednej sa mu však podarilo „narušiť“ vysielanie zápasu. Keďže väčšina divákov najprv zaregistrovala ukončenie reklamného bloku, Chevy si tak získal cenné zaujatie diváka.
https://www.youtube.com/watch?v=hHS426cnNBA
Esurance – Say my name
Reklama výnimočná hlavne vďaka svojmu hereckému obsadeniu a posadeniu do roly. Kto nesledoval seriál Breaking Bad, môže ju asi rovno preskočiť.
https://www.youtube.com/watch?v=Z3cO43LpMt4
Newcastle beer – Chores
Už minulý rok vyšiel Newcastle s geniálnou kampaňou If we made it, ktorej princípom bolo vyťažiť zo Super Bowlu čo najviac bez kupovania 30 sekundového mediálneho priestoru za vyše 4 milióny dolárov. Keď tento rok Doritos vyzval svojich fanúšikov aby natočili spot, ktorý pôjde v televízii počas zápasu, Newcastle vyrobil falošný spot s „nenápadným“ brandingom, čím si opäť získal vizibilitu v médiách bez potreby jej kúpy.
+1 FAIL na koniec – Nationwide – Make Safe Happen
Poisťovňa Nationwide sa nevybrala najšťastnejšou cestou za svojou reklamou pre Super Bowl. Predsa len, povedať niečo v štýle, že vaše dieťa prakticky aj tak zomrie nie je dobrý spôsob ako predať poistenie. Morbídna reklama takmer okamžite zaplavila internet a Twitter zahltilo množstvo negatívnych reakcií.
https://www.youtube.com/watch?v=dKUy-tfrIHY