Nové sociálne siete vznikajú stále, ale žiadnej z nich sa zatiaľ nepodarilo prekonať gigantov, akými sú Facebook, Instagram a Youtube. Zaradí sa medzi tie najpopulárnejšie v roku 2019 aj TikTok, ktorej potenciál si začínajú uvedomovať už aj reklamné agentúry?
TikČo?
Aplikácia bola vytvorená ešte v roku 2016 v Číne, kde je známa pod názvom Douyin, ale v celosvetovom merítku ju poznáme ako TikTok. Možno ti niečo hovorí aj názov Musical.ly, ktorú v roku 2017 kúpila spoločnosť Bytedance. Tá vlastní aj spomínaný TikTok, a tieto dve aplikácie zlúčila do jednej. Ide o zábavnú aplikáciu, ktorú využíva najmä generácia Z. Používatelia natáčajú vlastné lip sync videá, v ktorých spievajú a tancujú. Na prvý pohľad sa TikTok veľmi od ostatných podobných aplikácií ako Vine alebo Dubsmash nelíši. TikTok však ponúka svojim tvorcom oveľa viac možností. Denne ju navštevuje pol milióna používateľov, ale môže uspieť appka, ktorá je založená na 15-sekundových videách? Ak si takéto aplikácie nenájdu spôsob, ako zarobiť nejaké peniaze, tak zrejme skončia ako Vine, ktorý sa pred pár rokmi tešil popularite, no dnes je už zrušený. Vyzerá to tak, že s týmto si TikTok poradí, a preto má väčšiu možnosť uspieť na trhu. Všímať si ju začali už aj značky a agentúry, ktoré v tejto platforme vidia nové príležitosti.
Čo na to značky a agentúry?
Mladšiu generáciu baví natáčanie vlastných lip sync videí. Na prvý pohľad to môže pre niektorých vyzerať trápne, ale vytvára sa nový smer v komunikácii na sociálnych sieťach. Niektoré značky si už dokonca vyskúšali experimentovanie s kampaňami v tejto appke. Napríklad Universal Pictures v spolupráci s influencermi promovali „The House with Clock in its Walls“ pred uvedením samotného filmu v kinách. TikTok sa snaží dostať na svoju platformu aj viac celebrít. Jednou z nich je i Cardi B, ktorá v aplikácii vyzvala svojho manžela a rappera na rapový battle. TikTok je skvelou možnosťou, ako promovať pesničky, spevákov a ich albumy v zmysle brand-awareness kampane. Aplikácia je novou úrovňou engagementu, kde sa tvorcovia stávajú akýmisi ambasádormi značky.
Nevýhodou TikTok-u je, že stále nemá trackovacie linky, takže pre klientov je ťažké sledovať KPI. To sa však v budúcnosti môže zmeniť a TikTok má možnosť stať sa jednou z najväčších sociálnych sietí zameraných na mladšiu generáciu.
Myslíte si, že má TikTok veľký potenciál dostať sa medzi najväčšie sociálne siete v nasledujúcom roku?