McDnoald pkouázal na dsylexiu
Poznáte tie posty, ktoré nám dvíhajú sebavedomie, lebo klamú, že len 80 % ľudí dokáže prečítať text s poprehadzovanými písmenkami? Švédsky McDonald prehádzal písmenká na billboardoch, citylightoch a menu board-och, aby poukázal na to, že pre niektorých ľudí nie je čítanie úplne „naprvú“ kvôli dyslexii.
Po otočení svojho loga na medzinárodný deň žien, či navigovaní zákazníkov do najbližšieho mekáču časťami svojho loga mi McDonald touto aktivitou (k svetovému dňu awarenessu o dyslexii) opäť dokázal, že pokiaľ ide o vizuálne haluzenie sa v reklame, tak McDonald vie.
Burger King a voľby?
Keď už sme pri tých burgroch, tak sa zastavme aj pri Burger Kingu. Ten chce, aby sa zastavili aj Brazílčania a zamysleli sa nad dôležitosťou volieb a negatívnym dopadom toho, keď si vyberú možnosť blank votingu. Vytvoril tak nový Blank Whopper, ktorý servíruje nevoličom s ingredienciami vybranými niekým iným. Páči sa vám, keď musíte jesť niečo, čo ste si nevybrali sami?
„Four years of this sandwich would really suck.“
Banksy skartoval svoju Girl With Baloon
Áno, áno, hovoríte si, že Banksy nie je značka, ale toto je môj článok, takže si ho sem dám, lebo ho za značku pokladám. Okrem toho, že Banksy posúva streetart vďaka jeho odkazu na úplne iný level, poukazuje na palestínsko-izraelský konflikt a je dokonca majiteľom hotelu s „najhorším výhľadom na svete“ (práve v Palestíne, hneď vedľa West Bank Barrier), máva celkom virálne nápady, ktorým je aj tento.
Aj počítačom vytvorený influencer môže mať svoj videoklip
Na to, že Lil Miquela nie je moc živá, si jej Instagram vcelku žije. Followuje ju 1,4 milióna ľudí. Tvorcom tohto virtuálneho avatara je losangeleský startup Brud, ktorý od počiatku stvorenia tejto brazílskej influencerky promujúcej napr. Pradu, robí všetko preto, aby sa stala virálnou. Nechal ľudí polemizovať o jej skutočnosti, nechal vyjsť správu o tom, že jej účet na Instagrame niekto hackol a minulý týždeň ju dokonca nechal spievať do Baauerovej hudby. Nie, ten song sa mi ani trochu nepáči, ale páči sa mi, že sa im podarilo vytvoriť umelú persónu s viac ako miliónom followerov a nezostali len pri tom.
Tak a to by bolo pre dnešok všetko. Ak ste niektoré z týchto vecí už videli, alebo by ste naopak vybrali úplne iné príklady „kampaní“, tak sorry. Ak sa vám takýto typ článku páči, tak mi to dokážte svojim lajkom, nech viem, že v niečom podobnom môžem pokračovať :).